Cookie Policy

Alkmaar.nl gebruikt cookies.
Cookies instellen en meer informatie

Collectevergunning

Home > Inwoners > Bouwen en Wonen > Collectevergunning

Collectevergunning

Wilt u een openbare inzameling van geld of goederen houden of een intekenlijst daarvoor aanbieden, of wilt u donateurs werven, vraag dan een collectevergunning aan. Een collectevergunning wordt verleend voor een maximale periode van één week en moet passen binnen het collecterooster van de Stichting Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF).

Voor de nog beschikbare vrije periodes in dit collecterooster kunt u een collectevergunning aanvragen. Het is niet noodzakelijk om te zijn aangesloten bij het CBF voor het mogen houden van een collecte, inzameling of het mogen werven van donateurs.

Voor inzamelingen in besloten kring (bijvoorbeeld binnen een kerk, vereniging of school) heeft u geen collectevergunning nodig.

U bent verplicht om binnen 14 dagen na afloop van de collecte door middel van een collectestaat uw collecteopbrengst bij de gemeente te verantwoorden. De collectestaat kunt u digitaal indienen. U heeft hiervoor uw DigiD of eHerkenning voor nodig.

Aanvragen

Een collectevergunning kunt u digitaal aanvragen. U heeft hier uw DigiD of eHerkenning voor nodig.

Wachttijd

Binnen acht weken verneemt u de beslissing op uw aanvraag.

Kosten

Voor een collecte of inzamelingsactie betaalt u leges.

Contact

Heeft u vragen of wilt u meer informatie over collecteren of inzamelen, dan kunt u contact opnemen via het algemene telefoonnummer van de gemeente, 14 072, of stel uw vraag per e-mail: post@alkmaar.nl.

Zie ook

De Algemene Plaatselijke Verordening (APV)

DigiD logo Uw eigen inlogcode voor de hele overheid

Laatste wijziging: 13 december 2017