Terug naar het overzicht

De Belastingdienst opent steunpunt in het Stadskantoor

De Belastingdienst heeft een eigen steunpunt in het Stadskantoor van de gemeente Alkmaar geopend. De balie in het Stadskantoor is het tiende steunpunt bij een gemeente. De opening werd verricht door Liane Vlaskamp en Bjorn Meijer van de belastingdienst en door wethouder Robert te Beest.

Met het nieuwe steunpunt wil de Belastingdienst inwoners passende, persoonlijke dienstverlening bieden. Laagdrempelig en dichtbij huis. Inwoners vanuit de regio Alkmaar – van het Noordzeekanaal tot en met Den Helder en Texel – kunnen met al hun vragen over belastingen, toeslagen en invorderingen voortaan bij de balie terecht.

Opening steunpunt belastingdienst
Vlnr: Bjorn Meijer (unitdirecteur Dienstverlening Belastingdienst, directie Particulieren) wethouder Robert te Beest, Liane Vlaskamp (algemeen directeur Particulieren Belastingdienst) Fotograaf: Ed van de Pol

“Inwoners uit onze regio kunnen nu, op afspraak, gebruik maken van bredere dienstverlening. Naast de gemeentelijke dienstverlening is het steunpunt een plek waar inwoners uit de regio Alkmaar hun belastingvragen persoonlijk aan een medewerker van de Belastingdienst kunnen stellen. Hoewel er veel informatie online te vinden is, werkt het soms beter om een persoon in levende lijve te spreken. Het steunpunt van de Belastingdienst past daarom bij de toegankelijke overheid die we willen zijn voor onze inwoners”, aldus de wethouder.

Om bij het steunpunt in het Stadskantoor terecht te kunnen moet wel een afspraak gemaakt worden. Dit kan kosteloos via de BelastingTelefoon (tel: 0800 – 0543). Het steunpunt is nu alleen nog op maandag geopend tijdens de openingstijden van het Stadskantoor.