Adviseur Informatiebeheer

Waar bent u naar op zoek?

Home > Bestuur > Adviseur Informatiebeheer

Adviseur Informatiebeheer

Gemeente Alkmaar zoekt een Adviseur Informatiebeheer

Wat betekent werken bij de gemeente Alkmaar

Alkmaar is een dynamische stad in een grote regio. Wij willen het beste voor onze inwoners. Dit staat centraal in alles wat wij doen. Dat doen wij niet alleen, maar samen met de inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. De samenleving verandert voortdurend en het is onze uitdaging om de aansluiting te houden en te versterken.

Wij zijn een organisatie waar een volwaardige plek is voor iedereen en waar het voor iedereen goed werken is. Een inclusieve organisatie waar ruimte is voor verschil en met een diversiteit aan medewerkers, waardoor we beter in staat zijn de uitdagingen waar de stad en de regio voor staat op een effectieve manier aan te pakken.

Wat ga je doen

De Gemeente Alkmaar gaat als gevolg van de transitie van analoog naar volledig digitaal werken een doorontwikkeling realiseren als het gaat om het informatiebeheer. De Adviseur Informatiebeheer gaat hier een grote rol in spelen.

De werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Begeleiden van DIV medewerkers in de transitie naar digitaal informatiebeheer;
  • Coördinerende taken binnen de vakgroep.
  • Het opstellen en actualiseren van beleid, kaders en richt­lijnen voor de documentaire informa­tie voorziening en digitalisering binnen de gemeente Alkmaar;  
  • Het adviseren aan management, directie en bestuur over documentaire informatie en digitaliseringsvraagstukken in relatie tot de ondersteuning van de bedrijfsvoering; 
  • Is (mede) verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren de bewaarstrategie; 
  • Je neemt deel aan de projectgroep Implementatie Zaaksysteem en hebt op onderdelen een leidende rol; 
  • Je draagt bij aan het bewaken van de kwaliteit van digitale documentopslag;
  • Je geeft trainingen/workshops over digitaal informatiebeheer, zaaksysteem en mappenstructuren. 
  • Je draait mee in overige projecten (o.a. omgevingswet) waar informatiebeheer aan de orde is en in voorkomende gevallen neem je de leiding op je;

Jouw profiel

Onze kernwaarden Duidelijk, Oplossingsgericht, Betrokken en Betrouwbaar staan voorop. Je werkt resultaatgericht samen en je bent je bewust van je eigen verantwoordelijkheid. Je spreekt aan de voorkant je resultaten af.

Wij zoeken iemand die op de hoogte is van de ontwikkelingen op het terrein van informatiebeheer en ideeën heeft over hoe de digitale opslag van informatie in een gemeente eruit moet zien in een sterk veranderende omgeving. Je bent goed in het leiden van projecten en je bent in staat om je collega’s van de vakgroep DIV actief te ondersteunen in de transitie van analoog naar digitaal werken. Je beschikt over uitstekende adviserende- en coachende vaardigheden.

Wat bieden wij

Uitdagende werkzaamheden voor 36 uur per week. Naast een goed salaris beschik je over een individueel keuzebudget. Je krijgt een device en mobiel en je werkt in een flexibele werkomgeving in ons fonkelnieuwe stadskantoor. Thuiswerken is ook mogelijk. Daarnaast besteden we veel aandacht aan (persoonlijke) ontwikkeling bij onze Alkmaar Academie.

Nieuwsgierig geworden

Neem voor inhoudelijke vragen over de functie contact op met Jacqueline Iliohan, telefoon 06 – 110 421 98. Je kunt reageren tot en met 15 april 2019 en mailen naar matchpoint@alkmaar.nl.

Laatste wijziging: 05 april 2019