Cookie Policy

Alkmaar.nl gebruikt cookies.
Cookies instellen en meer informatie

Vestiging vanuit buitenland

Home > Inwoners > Burgerzaken > Vestiging vanuit buitenland

Vestiging vanuit buitenland

Wat heb ik nodig om het aan te vragen?

  • Persoonlijk aanwezig zijn, ook uw eventuele kinderen die ingeschreven moeten worden;
  • Uw paspoort en/of identiteitsbewijs;
  • Uw huur- of koopcontract;
  • Bij inwoning hebben wij toestemming met kopie legitimatiebewijs van de hoofdbewoner nodig; dit formulier sturen wij u toe;
  • Als u uit Aruba, Curacao, Sint Maarten, Saba, Sint Eustatius of Bonaire komt, heeft u een bewijs van uitschrijving nodig;
  • Voor juiste persoonsgegevens hebben wij uw geboorteakte nodig;
  • Voor registratie van uw gezin hebben wij een huwelijksakte en de geboorteakten van uw kinderen nodig.
    Afhankelijk van het land waar de akte is gemaakt, kan het zijn dat er legalisatiestempels op moeten komen. Deze stempels hebben wij nodig om de echtheid te kunnen controleren. Deze informatie krijgt u tijdens uw afspraak vopor de inschrijving. U kunt dit ook zelf lezen op de website van Rijksoverheid:
    legalisatie buitenlandse brondocumenten.

Laatste wijziging: 25 januari 2016