Paspoort of ID-kaart kwijt of gestolen

Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt, of is deze gestolen? Geef dan de vermissing aan ons door als u een nieuw identiteitsbewijs aan komt vragen. Maak hier een afspraak om een paspoort of ID-kaart aan te vragen.

Als u niet snel langs kunt komen, bel dan met 14 072 om de vermissing door te geven. Dat vermindert de kans op ID-fraude.

Let op! De melding is definitief. Dit kan dan niet meer teruggedraaid worden. Als u daarna uw paspoort of ID-kaart terugvindt, kunt u deze niet meer gebruiken en moet u evengoed een nieuwe aanvragen.

 

Uiterlijk de eerste werkdag na uw melding registreren wij uw document als vermist. Daardoor wordt uw document ongeldig. U ontvangt hiervan een bevestiging. Doordat uw document als vermist is geregistreerd en daarmee ongeldig is geworden, vermindert de kans dat er met dat document wordt gefraudeerd. 

U moet uw document inleveren bij de gemeente. U kunt uw document niet meer gebruiken, omdat het als vermist is geregistreerd en daardoor ongeldig is geworden. 

U kunt gelijk een afspraak maken voor de aanvraag van uw paspoort of identiteitskaart of van uw rijbewijs.