Spring naar content

Melding Wmo

Voor zorg en ondersteuning zijn allerlei organisaties waar u terecht kunt. U vindt deze bij de diverse producten op onze website.

Kunt u toch zelf geen zorg of ondersteuning vinden? Dan kunt u een melding bij de Wmo doen.

Heeft u onlangs een brief ontvangen van het CAK en heeft u daarover vragen? Neem dan contact op via het telefoonnummer 0800-1925. 

Voor meer informatie kunt u ook kijken op de website van het CAK: www.hetcak.nl/wmo2020

U kunt op drie manieren een aanvraag doen:

o   Naam, adres, woonplaats

o   Telefoonnummer

o   Een duidelijke omschrijving van uw situatie

o   Uw hulpvraag

  • Bellen naar 14072 van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur
  • Langskomen in het Stadskantoor van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 13:00 uur. Het Wmo-loket is per 18 maart 2020 gesloten vanwege het coronavirus. Mail of bel ons.

U krijgt een bevestiging van uw melding. De klantmanager neemt vervolgens binnen 6 weken contact met u op.

De klantmanager maakt met u een afspraak voor een persoonlijk gesprek. Tijdens het gesprek bekijkt u samen wat voor u de beste oplossing is. Dit is maatwerk en voor iedereen anders. Daarbij kijken wij naar uw behoefte en voorkeuren en naar wat u zelf nog kunt doen, met hulp van mensen om u heen of met algemene voorzieningen, zoals Wijk- en Buurtcentra.

Ook kijkt de gemeente naar de zorg en ondersteuning die u mogelijk kunt krijgen vanuit de Participatiewet, Wet langdurige zorg, Zorgverzekeringswet of de Jeugdwet.

Is uw probleem hiermee nog niet opgelost? Dan bekijken we of maatwerk mogelijk is. Bijvoorbeeld  Hulp en advies in uw persoonlijke situatie, Mantelzorg, Beschermd Wonen.

U kunt zich bij dit gesprek laten ondersteunen door een bekende of door een onafhankelijke cliëntondersteuner.