Waar moet u zijn voor uw parkeerproducten?

Vanaf 1 januari verzorgt P1 het parkeerbeheer in de gemeente Alkmaar. Voor houders van een parkeervergunning, een ontheffing of een abonnement via Coöperatie Parkeerservice gaan er een aantal dingen veranderen.

Uw huidige parkeerproduct is nog geldig tot en met 31 januari 2022. Tot die tijd blijft (bijna) alles zoals het nu is. Vanaf 1 januari 2022 neemt P1 stapsgewijs de dienstverlening over. Met onder meer een Digitaal Parkeerloket, waarin u eenvoudig uw eigen account kunt aanmaken. En een BezoekersApp voor het regelen van het parkeren van uw bezoek.

Houders van een parkeerproduct ontvingen eind november een brief vanuit Gemeente Alkmaar, waarin overzichtelijk staat weergegeven welke veranderingen u kunt verwachten. Deze brief wordt in december gevolgd door een brief vanuit P1, waarin wordt uitgelegd hoe u uw huidige parkeerproduct via het Digitale Parkeerloket kunt verlengen. P1 zal ook alle parkeerrechten toetsen op geldigheid.

Wilt u uw kenteken wijzigen of andere aanpassingen maken met betrekking tot uw parkeerproduct? Dat kunt u in het Digitaal Loket regelen. Maak daarvoor eerst uw account aan. P1 zal in hun informatieve brief uitleggen hoe u dat precies moet doen. Wij verzoeken u om het account uiterlijk 31 december 2021 aan te maken.

Vanaf begin december 2021 kunt u als houder van een parkeervergunning, een ontheffing of een abonnement gebruik maken van het Digitaal Loket van P1. U wordt door P1 nader geïnformeerd per wanneer het digitale loket beschikbaar is en hoe het werkt.

Per 3 januari 2022 kunt u uw huidige vergunning(en) en ontheffing(en) ook verlengen bij de balie van het Servicepunt Parkeren, Mallegatsplein 8. Maak hiervoor eerst een afspraak via https://faq.alkmaar.parkeer.nl/hc/nl/articles/4411712327954-Hoe-kan-ik-contact-opnemen-met-P1-Parkeerservice-Alkmaar-.

Met ingang van 1 januari 2022 is de parkeerdienstverlening overgedragen aan P1 en kunnen zowel nieuwe aanvragen als het verlengen van bestaande vergunningen en ontheffingen worden gedaan via het Digitaal Loket van P1.

Per 3 januari kunt een vergunning of ontheffing aanvragen bij de balie van het Servicepunt Parkeren, Mallegatsplein 8 in Alkmaar. Maak hiervoor eerst een afspraak via https://faq.alkmaar.parkeer.nl/hc/nl/articles/4411712327954-Hoe-kan-ik-contact-opnemen-met-P1-Parkeerservice-Alkmaar-.

Per 1 februari 2022 gelden in Alkmaar nieuwe tarieven en is er een aantal wijzigingen in het beleid.

Het indienen van een bezwaar op een boete verandert niet. Op de uitgeschreven bekeuring staat vermeld hoe, waar en binnen welke termijn u bezwaar kunt indienen.

Maakt u gebruik van de digitale bezoekersvergunning? En heeft u nog een tegoed? Dan zal Coöperatie ParkeerService uw saldo terugstorten. Dit gebeurt zo snel mogelijk na 31 december.

Ook voor 2022 kunt u, als u dat wilt, een papieren bezoekersvergunning aanvragen. Uw huidige bezoekersvergunning kunt u gebruiken tot en met 30 april 2022. Dit omdat de verlengdatum vanaf het jaar daarop op 1 mei valt. Uw nieuwe bezoekersvergunning is dan geldig tot en met 30 april 2023.

Staat u op dit moment op een wachtlijst bij Parkeerservice voor één van de parkeerproducten? Geen zorgen. P1 neemt uw positie op de wachtlijst over en zal u op een later moment een bericht sturen over uw account in het Digitaal Loket.