Reisdocument laten bezorgen

Uw reisdocument wordt gratis bezorgd op een door u gekozen adres en tijdstip. Bezorgen kan in heel Nederland, behalve op de Waddeneilanden. U kunt reisdocumenten ook ’s avonds en in het weekend laten bezorgen. Voor bezorging op zondag betaalt u een toeslag.

Voor het maken van de afspraak heeft u een code nodig. De code ontvangt u via mail/sms van bezorgdienst AMP.

  1. U vraagt een paspoort of ID-kaart persoonlijk aan bij een van de balies van Burgerzaken. Hiervoor maakt u eerst een afspraak.
  2. Wij vragen uw e-mailadres en telefoonnummer. Dit geven wij door aan de bezorgdienst AMP. Binnen 5 werkdagen ontvangt u van AMP een e-mail/sms dat u een bezorgafspraak kunt maken. U ontvangt daarbij een ordernummer en een verificatiecode.
  3. U maakt zelf online of telefonisch een bezorgafspraak. Uw document wordt bezorgd op het door u opgegeven adres in Nederland.

Bezorgafspraak

  • Online. Ga naar mijnafspraak.nl. Log in met uw ordernummer en verificatiecode. Kies hier een datum, dagdeel en adres waarop de bezorger moet langskomen. U kunt hier ook de afspraak wijzigen als dat nodig is. Dit kan een dag vóór de bezorging tot op zijn laatst 22.30 uur ’s avonds.
  • Telefonisch. Bel voor een afspraak met AMP, (030) 2 40 80 20. Bereikbaar: maandag t/m donderdag van 08.30 tot 21.00 uur, vrijdag tot 19.00 uur en zaterdag tot 16.30 uur.

Op de dag van bezorging krijgt u een mail of sms, met de tijd van bezorging. Dit is een periode van twee uur, bijvoorbeeld tussen 10.00 en 12.00 uur. Verder staat in dit bericht informatie over de bezorger (naam, foto en unieke identificatiecode). U kunt uw Reisdocumenten op de volgende momenten laten thuisbezorgen: 

  • Maandag tot en met vrijdag van 8.00 – 22.00 uur;
  • Zaterdag van 8.30 – 17.00 uur.

Naast deze ruime bezorgtijden, kunt u via de afsprakensite van AMP (tegen betaling) een kleinere tijdsperiode kiezen. Of uw document op zondag laten bezorgen. Deze kosten verrekent AMP direct met u aan de deur via pin of contant.

Bezorging is gratis. Behalve op zondag, dan betaalt u € 9,95.

  • AMP Groep bezorgt voor gemeente Alkmaar de paspoorten, rijbewijzen en identiteitskaarten. Dit bedrijf heeft ruime ervaring met het bezorgen van documenten voor andere gemeenten en (persoonlijke) documenten. Bijvoorbeeld voor telecombedrijven en banken, waarbij identiteitscontrole een belangrijk onderdeel is. Het bezorgen gaat dus buiten de gemeente Alkmaar om;
  • Uw document wordt vervoerd in een verzegelde envelop. Voordat deze geopend wordt, legitimeert de bezorger zich. Vervolgens wordt uw identiteit vastgesteld en wordt het reisdocument persoonlijk aan u overhandigd;
  • Voor de afhandeling van de bezorging heeft de bezorger een laptop bij zich. Voor uw gemak en veiligheid is het prettig als de bezorger bij u binnen mag komen. Zo kan het document rustig en veilig aan u worden uitgereikt. Als u dit niet prettig vindt, is dat geen probleem. De bezorger handelt de bezorging dan aan uw voordeur af.

Hieraan herkent u een medewerker van AMP:

  • Op de afspraakdatum kunt u op mijnafspraak.nl een pasfoto zien van de medewerker die bij u langskomt;
  • Ook staat op mijnafspraak.nl een unieke code waarmee de medewerker zich kan identificeren. U kunt de medewerker naar deze code vragen bij aankomst;
  • De medewerkers van AMP Groep dragen om veiligheidsredenen geen bedrijfskleding.

AMP Groep is te bereiken via: Telefoon: (030) 2 40 80 20. Maandag tot en met donderdag van 8.30 – 21.00 uur. Op vrijdag tot 19.00 uur en zaterdag tot 16.30 uur. WhatsApp: 06 38 03 58 77 (stuur uw bericht bij voorkeur met uw ordernummer). Online contactformulier: op de website van AMP groep via menu Contact.

Als meerdere gezinsleden tegelijkertijd een document aanvragen, dan is het mogelijk om deze documenten ook tegelijkertijd te laten bezorgen.

  • als u een spoedaanvraag doet, omdat u snel een nieuw document nodig heeft;
  • als u een geldig visum in uw paspoort heeft, waar u nog gebruik van wilt maken;
  • als u uw huidige paspoort of ID-kaart kwijtraakt in de tijd tussen de aanvraag en de bezorging;
  • als u uw identiteitsbewijs in vijf jaar tijd meer dan drie keer als vermist heeft opgegeven;
  • als het bezorgadres op één van de Waddeneilanden is;
  • als uw adresgegevens in onderzoek staan, dat betekent dat niet duidelijk is op welk adres u woont. U moet eerst uw inschrijving regelen bij de gemeente.

In bovenstaande gevallen haalt u uw paspoort of ID-kaart af aan de balie waar u de aanvraag heeft gedaan.