Storing telefoon
Op dit moment is de gemeente Alkmaar telefonisch slecht bereikbaar. Wij werken hard aan een oplossing om de storing te verhelpen. Excuses voor het ongemak.
Huisnummering, toekenning
De gemeente moet elk gebouw een nummer geven. Hebt u een nieuwbouwhuis gekocht of gehuurd en weet u niet wat uw huisnummer is? Dan vraagt u dit op bij de gemeente. Dit doet u ook als u een extra huisnummer nodig hebt, omdat u uw woning splitst.
U vraagt een huisnummer aan door het aanvraagformulier in te vullen. U hoeft een huisnummer niet apart aan te vragen als u al een omgevings- of een woonsplitsingsvergunning hebt aangevraagd.
Log in met DigiD en uw persoonsgegevens zijn al ingevuld.
Log in met eHerkenning en uw organisatiegegevens zijn al ingevuld.
- U moet eigenaar of gemachtigde van de eigenaar van het object zijn;
- Wanneer het object (of deel hiervan) meerdere eigenaren heeft, moet ook de andere eigenaar schriftelijk instemmen met de huisnummeraanvraag;
- Wij raden aan om óók een eventuele huurder van het object bij de aanvraag te betrekken;
- De aanvrager moet na verlening van een huisnummer binnen 4 weken het nummer aanbrengen op het pand.
U hoort binnen 8 weken onze beslissing.
Neem dan contact met ons op via het contactformulier: