Wilt u gratis hulp bij uw digitale aanvraag of melding?

Steeds meer zaken regelt u digitaal via de website van gemeente Alkmaar. Bijvoorbeeld een afspraak maken, een uittreksel aanvragen of uw verhuizing doorgeven. Vindt u dat moeilijk? Dan is er hulp voor u. Deze hulp is gratis.

Informatiepunt Digitale Overheid

Bibliotheek Kennemerwaard heeft een informatiepunt dat u gratis kan helpen met een aantal digitale zaken.

  • Het aanvragen en gebruiken van DigiD
  • Het digitaal aanvragen van een product of dienst bij de gemeente
  • Het maken van een online afspraak bij de gemeente

Bibliotheek Kennemerwaard heeft iedere dinsdag en donderdag tussen 14.00 uur en 15.00 uur een telefonisch spreekuur. U kunt dan vragen stellen aan een van de medewerkers. Het Informatiepunt Digitale Overheid is bereikbaar op telefoonnummer 072 51 56 644. Tijdens kantooruren zijn zij ook via WhatsApp te bereiken op nummer 06 12 41 65 84.

U kunt uw vraag voor het informatiepunt ook per e-mail sturen naar: klantenservice@bknw.nl
Meer informatie over het Informatiepunt Digitale Overheid vindt u op de website van Bibliotheek Kennemerwaard.

Cursus

Bibliotheek Kennemerwaard biedt ook de mogelijkheid aan om een gratis online cursus te volgen.

Tijdens de cursus Digisterker door doen! leert u hoe u handige informatie kunt vinden en iets online aanvraagt. In de cursus leert u ook hoe u een DigiD aanvraagt en gebruikt. Ook komt de berichtenbox van de overheid aan bod.

U volgt de cursus over de digitale overheid thuis, met telefonische ondersteuning van ervaren docenten.

Ga naar de website van Bibliotheek Kennemerwaard voor meer informatie over de cursus Digisterker door doen!

Steffie

U kunt ook zelf aan de slag met DigiD. Op de website Steffie krijgt u stap voor stap uitleg over DigiD. Hier kunt u zelfs ook veilig oefenen met het aanvragen van DigiD.

Meer informatie vindt u op de website van Steffie.