Reisdocument laten bezorgen

Nadat u een paspoort of ID kaart bij ons heeft aangevraagd, wordt uw reisdocument gratis bezorgd op een door u gekozen adres en tijdstip. Bezorgen kan in heel Nederland, behalve op de Waddeneilanden.

Nadat uw paspoort of ID-kaart klaar is, ontvangt u een e-mail van AMP Groep. Daarin staan inloggegevens. Daarna kiest u zelf een dag, tijdstip en adres via mijnafspraak.nl.

Meer informatie over het bezorgen van reisdocumenten vindt u op Veelgestelde vragen.

Nadat u een bezorgafspraak heeft gemaakt, kunt u deze aanpassen of volgen via mijnafspraak.nl.

Uw reisdocument wordt bezorgd door AMP Groep. Zij zullen uw paspoort of ID-kaart bezorgen op een door u gekozen adres en tijdstip. 

U controleert de identiteit van AMP Groep medewerkers:

  1. via een foto van de medewerker. Op de dag dat AMP Groep langskomt, staat op mijnafspraak.nl vanaf 07:30 een foto van de medewerker;
  2. via een code. Bent u iets minder goed in het onthouden van gezichten? Op mijnafspraak.nl staat vanaf dat moment ook een unieke code van 4 cijfers waarmee de medewerker zich kan identificeren. Vraag hier gerust naar;
  3. via een bedrijfspas. De medewerker draagt een AMP-bedrijfspas.

Ja. Als meerdere gezinsleden op hetzelfde moment een document aanvragen, dan is het mogelijk om deze documenten tegelijk te laten bezorgen. De medewerker aan de balie van de gemeente kan dit voor u regelen. 

  • Als u een spoedaanvraag doet, omdat u snel een nieuw document nodig heeft;
  • Als u een geldig visum in uw paspoort heeft;
  • Als het huidige paspoort of ID-kaart kwijtraakt in de tijd tussen de aanvraag en de bezorging;
  • Als uw adresgegevens in onderzoek staan. Dat betekent dat het niet duidelijk is op welk adres u woont. U moet eerst uw inschrijving regelen bij de gemeente.

Is dit het geval? Dan haalt u uw paspoort of ID-kaart op waar u de aanvraag heeft gedaan.