Paspoort of ID-kaart kwijt of gestolen

Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt of is deze gestolen? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door om identiteitsfraude te voorkomen. Omschrijf duidelijk waar en hoe deze vermist is geraakt.

Let op! De melding is definitief. Dit kan dan niet meer teruggedraaid worden. Als u daarna uw paspoort of ID-kaart terugvindt, kunt u deze niet meer gebruiken en moet u evengoed een nieuwe aanvragen.

DigiD Logo

Log in met DigiD.

Vermissing doorgeven

Wij registreren de vermissing uiterlijk de volgende werkdag. Doordat uw document als vermist is geregistreerd en daarmee ongeldig is geworden, vermindert de kans dat er met dat document wordt gefraudeerd. 

U moet uw document inleveren bij de gemeente. U kunt uw document niet meer gebruiken, omdat het als vermist is geregistreerd en daardoor ongeldig is geworden. 

Dan maakt u zo snel mogelijk een afspraak om een nieuw document aan te vragen. U kunt dan gelijk de vermissing doorgeven. U kunt voor het maken van een afspraak ook bellen met 14 072.

Als u vermoedt dat u het slachtoffer bent van identiteitsfraude, kunt u het beste zo snel mogelijk aangifte doen bij de politie. Voor meer informatie kunt u terecht bij het Centraal Meld- en Informatiepunt Identiteitsfraude en -fouten (CMI). Bel 1400 of ga naar rijksoverheid.nl/identiteitsfraude.