Goed verbonden met de stad

Autoverkeer
De Kanaalzone is toegankelijk voor auto’s via de Herculesstraat en Salomonstraat. De driehoek is ontsloten vanaf de Herculesstraat en Strooijonkerstraat. Onderzocht wordt of het mogelijk is de Herculesstraat geen doorgaande straat meer te laten zijn om de veiligheid en leefbaarheid te verbeteren. Zo houden we de scheiding voor het vrachtverkeer in het zuidelijk deel en alleen het nodige overige verkeer in het noordelijke deel.
Wandelen en fietsen
De Kanaalzone is toegankelijk voor auto’s via de Herculesstraat en Salomonstraat. De driehoek is ontsloten vanaf de Herculesstraat en Strooijonkerstraat. Onderzocht wordt of het mogelijk is de Herculesstraat geen doorgaande straat meer te laten zijn om de veiligheid en leefbaarheid te verbeteren. Zo houden we de scheiding voor het vrachtverkeer in het zuidelijk deel en alleen het nodige overige verkeer in het noordelijke deel.


Voetgangers
De paden langs de oever en door het park zijn voor voetgangers. De Herculesstraat dient als fiets-en wandelverbinding Er wordt gezorgd voor goede fietsbergingen in elk appartementengebouw die ontsloten worden vanaf de Herculesstraat. Daarnaast zijn de erven met elkaar verbonden in een fijnmazig netwerk.
Bestevaerstraat
In het verlengde van de Bestevaerstraat is een brugverbinding voorzien, over het kanaal naar Oudorp. Het onderzoek hiernaar is vormgegeven als een afzonderlijk traject en valt buiten de scope van dit ontwikkelkader. In dat onderzoek is ook de vergroeningsambitie van de Bestevaerstraat meegenomen met als doel het Park Oosterhout en het Kanaalpark in ook in wandel-en fietsroute aan elkaar te verbinden met ruimte voor groen.